Sfoglia per Autore
The promotion of second-order false belief understanding in children aged 7/8.
2022-01-01 Lombardi, E.; Bianco, F.; Valle, A.; Castelli, I.
Emozioni, benessere, didattica a distanza: uno sguardo dagli studenti con DSA e PCI.
2022-01-01 Mazzanti, S.; De Salvatore, M.; Lombardi, E.; Traficante, D.; Pagliano, E.; Marchi, E.; Granocchio, E.; Sarti, D.
The impact of teaching environment on teachers’ emotional experience during the Covid-19 pandemic.
2022-01-01 Lombardi, E.; Magenes, S.; Passerini, E.; Traficante, D.
Non sono solo parole… La cognizione sociale nei bambini con Disprassia Verbale Evolutiva, Disturbo Fonetico Fonologico e Disturbo Espressivo del Linguaggio.
2022-01-01 Sarti, D.; Paini, M.; Gandelli, S.; De Salvatore, M.; Gazzola, S.; Granocchio, E.; Magazù, S.; Lombardi, E.
Learning and Well-Being in Multilingual Adolescents with Italian as L2: A Comparison with Monolingual Peers with and without a Learning Disorder
2023-01-01 Bettoni, Roberta; Vernice, Mirta; Tironi, Marta; Lombardi, Elisabetta; Offredi, Ilaria; Giorgetti, Marisa; Lorusso, Maria Luisa; Sarti, Daniela; Traficante, Daniela
THE COPARENTING RELATIONSHIP SCALE: THE FIRST CONTRIBUTION TO THE VALIDATION OF THE MEASURE IN ITALIAN MOTHERS AND FATHERS
2023-01-01 Camisasca, Elena; di blasio, Paola; Traficante, Daniela; Lombardi, Elisabetta; Balzarotti, Stefania; Marelli, Alessandra; Bavagnoli, Alessandra; Miragoli, Sarah
Measuring the need for cognition: Structural analysis and measurement of invariance of the short version of the Need for Cognition Scale in Italian adolescents
2023-01-01 Lombardi, Elisabetta; Aloi, Emanuele; Christian, Tarchi; Daniela, Traficante
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
The promotion of second-order false belief understanding in children aged 7/8. | 1-gen-2022 | Lombardi, E.; Bianco, F.; Valle, A.; Castelli, I. | |
Emozioni, benessere, didattica a distanza: uno sguardo dagli studenti con DSA e PCI. | 1-gen-2022 | Mazzanti, S.; De Salvatore, M.; Lombardi, E.; Traficante, D.; Pagliano, E.; Marchi, E.; Granocchio, E.; Sarti, D. | |
The impact of teaching environment on teachers’ emotional experience during the Covid-19 pandemic. | 1-gen-2022 | Lombardi, E.; Magenes, S.; Passerini, E.; Traficante, D. | |
Non sono solo parole… La cognizione sociale nei bambini con Disprassia Verbale Evolutiva, Disturbo Fonetico Fonologico e Disturbo Espressivo del Linguaggio. | 1-gen-2022 | Sarti, D.; Paini, M.; Gandelli, S.; De Salvatore, M.; Gazzola, S.; Granocchio, E.; Magazù, S.; Lombardi, E. | |
Learning and Well-Being in Multilingual Adolescents with Italian as L2: A Comparison with Monolingual Peers with and without a Learning Disorder | 1-gen-2023 | Bettoni, Roberta; Vernice, Mirta; Tironi, Marta; Lombardi, Elisabetta; Offredi, Ilaria; Giorgetti, Marisa; Lorusso, Maria Luisa; Sarti, Daniela; Traficante, Daniela | |
THE COPARENTING RELATIONSHIP SCALE: THE FIRST CONTRIBUTION TO THE VALIDATION OF THE MEASURE IN ITALIAN MOTHERS AND FATHERS | 1-gen-2023 | Camisasca, Elena; di blasio, Paola; Traficante, Daniela; Lombardi, Elisabetta; Balzarotti, Stefania; Marelli, Alessandra; Bavagnoli, Alessandra; Miragoli, Sarah | |
Measuring the need for cognition: Structural analysis and measurement of invariance of the short version of the Need for Cognition Scale in Italian adolescents | 1-gen-2023 | Lombardi, Elisabetta; Aloi, Emanuele; Christian, Tarchi; Daniela, Traficante |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile