The Italian context, law no. 92/2019 introduces the transversal teaching of Civic Education that focuses on participatory citizenship for the conscious and responsible use of digital technologies. This article aims to report the intermediate results of a digital civic education course involving 60 students and 15 teachers at a technical high school that experimented with the use of FirstLife as an open source civic participation platform.
Nel contesto italiano la legge n.92/2019 introduce l’insegnamento trasversale dell’Educazione civica che guarda alla cittadinanza partecipativa per l’uso consapevole e responsabile delle tecnologie digitali. Il presente contributo ha l’obiettivo di riportare i risultati intermedi di un percorso di educazione civica digitale che coinvolge 60 studenti e 15 docenti di un istituto tecnico superiore che ha sperimentato l’uso di FirstLife come piattaforma open source di partecipazione civica.
Civic education between digital platforms and new forms of citizenship : a case study = L'Educazione Civica tra piattaforme digitali e nuove forme di cittadinanza : un caso studio
ADAMOLI M;
2023-01-01
Abstract
The Italian context, law no. 92/2019 introduces the transversal teaching of Civic Education that focuses on participatory citizenship for the conscious and responsible use of digital technologies. This article aims to report the intermediate results of a digital civic education course involving 60 students and 15 teachers at a technical high school that experimented with the use of FirstLife as an open source civic participation platform.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.