In a context in which the younger generations are increasingly at the mercy of disillusionment, nihilism, indifference, individualism, within a context increasingly characterized by the contrast with the other, rather than by collaboration and cooperation. This paper expose an empirical research about the theme “justice and human right” carried out by the IUSVE (Salesian University Institute of Venice), in network with the Universidade Católica de Brasilia (Brazil), Universidad Autonoma de Querétaro (Mexico) and Centro de Enseñanza Superior en Humanidades y Ciencias de la Educación " Don Bosco "(CES) (Spain), through the opinion of university student coming from four different countries.
In un contesto in cui le giovani generazioni sono sempre più in balia di disillusione, nichilismo, indifferenza, individualismo, all’interno di un contesto sempre più caratterizzato dalla contrapposizione con l’altro, anziché con la collaborazione e la cooperazione, quale spazio hanno ancora, fra questi giovani, i diritti umani? Come li concepiscono? Questo contributo restituisce un’indagine realizzata dallo IUSVE (Istituto Universitario Salesiano di Venezia), in rete con l’Universidade Católica de Brasilia (Brasile), Universidad Autonoma de Querétaro (Messico) e Centro de Enseñanza Superior en Humanidades y Ciencias de la Educación “Don Bosco” (CES) (Spagna), prendendo come campione indicativo la popolazione degli studenti universitari in quattro diversi contesti territoriali dell’America e dell’Europa latina sul tema della percezione del tema “giustizia e diritti umani”.
Diritti dal volto umano: conoscerli per ri-conoscersi
CROCETTA C
2019-01-01
Abstract
In a context in which the younger generations are increasingly at the mercy of disillusionment, nihilism, indifference, individualism, within a context increasingly characterized by the contrast with the other, rather than by collaboration and cooperation. This paper expose an empirical research about the theme “justice and human right” carried out by the IUSVE (Salesian University Institute of Venice), in network with the Universidade Católica de Brasilia (Brazil), Universidad Autonoma de Querétaro (Mexico) and Centro de Enseñanza Superior en Humanidades y Ciencias de la Educación " Don Bosco "(CES) (Spain), through the opinion of university student coming from four different countries.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


