Starting from the reflections carried out in the first part of the text, from the perspective of communicative design, the choice was made to work with "digital narration", a methodology that makes it possible both to tell personal, collective and brand stories, structuring reality and generating meaning, and to decline the use of communication tools from an authentically formative and strategic perspective. This responds strongly to the challenge of communication pedagogy, the acquisition by future communication professionals of technical skills in parallel with an awareness of the pedagogical and social implications of multimedia communication.
A partire dalle riflessioni svolte nella prima parte del testo, nella prospettiva della progettazione comunicativa si è scelto di lavorare con la “narrazione digitale”, metodologia che permette sia di raccontare storie personali, collettive e di marca strutturando la realtà e generando senso, sia di declinare l’ utilizzo degli strumenti del comunicare in un’ ottica autenticamente formativa e strategica. Ciò risponde fortemente alla sfida propria della pedagogia della comunicazione, l’ acquisizione da parte dei futuri professionisti della comunicazione di competenze tecniche in parallelo con la consapevolezza delle implicazioni pedagogiche e sociali insite nella comunicazione multimediale.
Lo storytelling come pratica pedagogica di progettazione comunicativa
ADAMOLI M
2018-01-01
Abstract
Starting from the reflections carried out in the first part of the text, from the perspective of communicative design, the choice was made to work with "digital narration", a methodology that makes it possible both to tell personal, collective and brand stories, structuring reality and generating meaning, and to decline the use of communication tools from an authentically formative and strategic perspective. This responds strongly to the challenge of communication pedagogy, the acquisition by future communication professionals of technical skills in parallel with an awareness of the pedagogical and social implications of multimedia communication.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.