Cinema serves as a powerful reflective, educational, narrative, and evocative tool in healthcare settings, offering relief to patients during extended hospital stays. This pedagogical contribution highlights the MediCinema project, which integrates various therapeutic activities through cinema, with the unique feature of two fully operational theaters located directly within hospital facilities.
Il cinema si configura come valido strumento riflessivo, educativo, narrativo ed evocativo nei contesti di cura mostrando proprietà di sollievo per la persona-paziente durante l’esperienza di ricoveri prolungati. Il presente contributo pedagogico pone in luce il progetto MediCinema, presente con differenti attività di cura mediante il cinema, con la peculiarità di due sale cinematografiche attive dislocate direttamente all’interno dello spazio ospedaliero.
Educazione e cinema per la persona-paziente. Transizioni culturali, ecologiche, pedagogiche
Zane E
2024-01-01
Abstract
Cinema serves as a powerful reflective, educational, narrative, and evocative tool in healthcare settings, offering relief to patients during extended hospital stays. This pedagogical contribution highlights the MediCinema project, which integrates various therapeutic activities through cinema, with the unique feature of two fully operational theaters located directly within hospital facilities.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.