GUIDI, ELISA
GUIDI, ELISA
Action research co-creating an alternative program to incarceration
2023-01-01 Meringolo, Patrizia; Guidi, Elisa; Donati, Camillo; Zuffa, Grazia; Franchi, Serena
Adjusting strategic reading when integrating multiple texts
2024-01-01 Tarchi, Christian; Casado Ledesma, Lidia; Anmarkrud, Øistein; Guidi, Elisa; de Diego Cuéllar, Marina
Benessere e percezione di valore delle mamme lavoratrici in Toscana
2024-01-01 Cecchini, Cristina; Chiodini, Moira; Di Loreto, Cristina; Guidi, Elisa
BYSTANDERS’ INTENTIONS TO HELP IN INTIMATE PARTNER VIOLENCE AND SEXUAL ASSAULT SITUATIONS: A CROSS-CULTURAL STUDY
2024-01-01 Guidi, E.; Di Gesto, C.; Hebert, M.; Mandelbaum, B. P. H.; Guazzini, A.
Capitolo 18. Psicologi di comunità innovano: nella formazione, nel terzo settore, nella pubblica amministrazione e nel web Paragrafo 2.2. Fare comunità, impresa im-possibile? Storia di uno spin-off accademico.
2023-01-01 Meringolo, Patrizia; Chiodini, Moira; Cecchini, Cristina; Guidi, Elisa
Collaborative facilitation and collaborative inhibition in virtual environments
2020-01-01 Guazzini, A.; Guidi, E.; Cecchini, C.; Yoneki, E.
Community dimensions and emotions in the era of COVID-19
2022-01-01 Marzana, D.; Novara, C.; De Piccoli, N.; Cardinali, P.; Migliorini, L.; Di Napoli, I.; Guidi, E.; Fedi, A.; Rollero, C.; Agueli, B.; Esposito, C.; Marta, E.; Gonzalez Leone, F.; Guazzini, A.; Meringolo, P.; Arcidiacono, C.; Procentese, F.
Community resilience building: engage communities and suggest policies
2022-01-01 Chiodini, Moira; Guidi, Elisa; Camilleri, Andrew; Migliorini, Laura
Contextual influences on Italian university students during the COVID-19 lockdown: Emotional responses, coping strategies and resilience
2021-01-01 Migliorini, L.; De Piccoli, N.; Cardinali, P.; Rollero, C.; Marzana, D.; Arcidiacono, C.; Guidi, E.; Esposito, C.; Novara, C.; Fedi, A.; Marta, E.; Guazzini, A.; Meringolo, P.; Monaci, M. G.; Agueli, B.; Procentese, F.; Di Napoli, I.
Distance Learning during the COVID-19 Pandemic: Resources, Obstacles, and Emotional Implications for Italian Students in Higher Education
2022-01-01 Novara, C.; Guazzini, A.; Cardinali, P.; Arcidiacono, C.; Agueli, B.; De Piccoli, N.; Di Napoli, I.; Fedi, A.; Guidi, E.; Gonzalez Leone, F.; Marta, E.; Marzana, D.; Meringolo, P.; Migliorini, L.; Procentese, F.; Rollero, C.; Esposito, C.
Esplorare i processi di radicalizzazione violenta e i conflitti intergruppo: un intervento di peer education con minori a rischio
2021-01-01 Guida, Francesca; Guidi, Elisa
Evaluating activities in Service-Learning
2020-01-01 Cecchini, Cristina; Guidi, Elisa; Meringolo, Patrizia
Examining the predictors of self-esteem and drive for muscularity from an intersectional perspective: peer attributions and family’s feedback on physical appearance among heterosexual and homosexual men and women
2023-01-01 Di Gesto, Cristian; Guidi, Elisa; Matera, Camilla; Nerini, Amanda
Exploring Source Reliability in Influenza Vaccine Arguments and Inferences: An Experimental Study
2024-01-01 Guidi, Elisa; Casado Ledesma, Lidia; de Diego Cuéllar, Marina; Tarchi, Christian
Fattori di rischio e protezione per la salute mentale dei dottorandi italiani: uno studio qualitativo
2023-01-01 Serritella, Elena; Guidi, Elisa; Fiorenza, Maria Martina; Barbagallo, Giacomo; Masti, Federica; Guazzini, Andrea
First Steps: Reaching Consensus on Understanding Violent Radicalisation and Utilising Participatory Approaches for Prevention
2020-01-01 Guidi, Elisa; Babetto, Chiara
Giovani, socialità e benessere: comprendere i bisogni e sviluppare nuove opportunità attraverso un’indagine esplorativa in una comunità locale
2023-01-01 Guidi, Elisa; Cecchini, Cristina; Donati, Camillo; Chiodini, Moira
Il benessere delle mamme lavoratrici: una ricerca nazionale
2023-01-01 Cecchini, Cristina; Chiodini, Moira; Di Loreto, Cristina; Guidi, Elisa
Il modello Community Impact per valutare i cambiamenti realizzati dal progetto “P.O.P.”
2023-01-01 Guidi, Elisa; Donati, Camillo; Chiodini, Moira; Meringolo, Patrizia
Improve the network of reception services for unaccompanied migrant minors through consensus conference methodology
2022-01-01 Guidi, Elisa; Donati, Camillo; Cecchini, Cristina; Meringolo, Patrizia; Ferrucci, Valentina; Chiodini, Moira
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Action research co-creating an alternative program to incarceration | 1-gen-2023 | Meringolo, Patrizia; Guidi, Elisa; Donati, Camillo; Zuffa, Grazia; Franchi, Serena | |
Adjusting strategic reading when integrating multiple texts | 1-gen-2024 | Tarchi, Christian; Casado Ledesma, Lidia; Anmarkrud, Øistein; Guidi, Elisa; de Diego Cuéllar, Marina | |
Benessere e percezione di valore delle mamme lavoratrici in Toscana | 1-gen-2024 | Cecchini, Cristina; Chiodini, Moira; Di Loreto, Cristina; Guidi, Elisa | |
BYSTANDERS’ INTENTIONS TO HELP IN INTIMATE PARTNER VIOLENCE AND SEXUAL ASSAULT SITUATIONS: A CROSS-CULTURAL STUDY | 1-gen-2024 | Guidi, E.; Di Gesto, C.; Hebert, M.; Mandelbaum, B. P. H.; Guazzini, A. | |
Capitolo 18. Psicologi di comunità innovano: nella formazione, nel terzo settore, nella pubblica amministrazione e nel web Paragrafo 2.2. Fare comunità, impresa im-possibile? Storia di uno spin-off accademico. | 1-gen-2023 | Meringolo, Patrizia; Chiodini, Moira; Cecchini, Cristina; Guidi, Elisa | |
Collaborative facilitation and collaborative inhibition in virtual environments | 1-gen-2020 | Guazzini, A.; Guidi, E.; Cecchini, C.; Yoneki, E. | |
Community dimensions and emotions in the era of COVID-19 | 1-gen-2022 | Marzana, D.; Novara, C.; De Piccoli, N.; Cardinali, P.; Migliorini, L.; Di Napoli, I.; Guidi, E.; Fedi, A.; Rollero, C.; Agueli, B.; Esposito, C.; Marta, E.; Gonzalez Leone, F.; Guazzini, A.; Meringolo, P.; Arcidiacono, C.; Procentese, F. | |
Community resilience building: engage communities and suggest policies | 1-gen-2022 | Chiodini, Moira; Guidi, Elisa; Camilleri, Andrew; Migliorini, Laura | |
Contextual influences on Italian university students during the COVID-19 lockdown: Emotional responses, coping strategies and resilience | 1-gen-2021 | Migliorini, L.; De Piccoli, N.; Cardinali, P.; Rollero, C.; Marzana, D.; Arcidiacono, C.; Guidi, E.; Esposito, C.; Novara, C.; Fedi, A.; Marta, E.; Guazzini, A.; Meringolo, P.; Monaci, M. G.; Agueli, B.; Procentese, F.; Di Napoli, I. | |
Distance Learning during the COVID-19 Pandemic: Resources, Obstacles, and Emotional Implications for Italian Students in Higher Education | 1-gen-2022 | Novara, C.; Guazzini, A.; Cardinali, P.; Arcidiacono, C.; Agueli, B.; De Piccoli, N.; Di Napoli, I.; Fedi, A.; Guidi, E.; Gonzalez Leone, F.; Marta, E.; Marzana, D.; Meringolo, P.; Migliorini, L.; Procentese, F.; Rollero, C.; Esposito, C. | |
Esplorare i processi di radicalizzazione violenta e i conflitti intergruppo: un intervento di peer education con minori a rischio | 1-gen-2021 | Guida, Francesca; Guidi, Elisa | |
Evaluating activities in Service-Learning | 1-gen-2020 | Cecchini, Cristina; Guidi, Elisa; Meringolo, Patrizia | |
Examining the predictors of self-esteem and drive for muscularity from an intersectional perspective: peer attributions and family’s feedback on physical appearance among heterosexual and homosexual men and women | 1-gen-2023 | Di Gesto, Cristian; Guidi, Elisa; Matera, Camilla; Nerini, Amanda | |
Exploring Source Reliability in Influenza Vaccine Arguments and Inferences: An Experimental Study | 1-gen-2024 | Guidi, Elisa; Casado Ledesma, Lidia; de Diego Cuéllar, Marina; Tarchi, Christian | |
Fattori di rischio e protezione per la salute mentale dei dottorandi italiani: uno studio qualitativo | 1-gen-2023 | Serritella, Elena; Guidi, Elisa; Fiorenza, Maria Martina; Barbagallo, Giacomo; Masti, Federica; Guazzini, Andrea | |
First Steps: Reaching Consensus on Understanding Violent Radicalisation and Utilising Participatory Approaches for Prevention | 1-gen-2020 | Guidi, Elisa; Babetto, Chiara | |
Giovani, socialità e benessere: comprendere i bisogni e sviluppare nuove opportunità attraverso un’indagine esplorativa in una comunità locale | 1-gen-2023 | Guidi, Elisa; Cecchini, Cristina; Donati, Camillo; Chiodini, Moira | |
Il benessere delle mamme lavoratrici: una ricerca nazionale | 1-gen-2023 | Cecchini, Cristina; Chiodini, Moira; Di Loreto, Cristina; Guidi, Elisa | |
Il modello Community Impact per valutare i cambiamenti realizzati dal progetto “P.O.P.” | 1-gen-2023 | Guidi, Elisa; Donati, Camillo; Chiodini, Moira; Meringolo, Patrizia | |
Improve the network of reception services for unaccompanied migrant minors through consensus conference methodology | 1-gen-2022 | Guidi, Elisa; Donati, Camillo; Cecchini, Cristina; Meringolo, Patrizia; Ferrucci, Valentina; Chiodini, Moira |