LOMBARDI, ELISABETTA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 543
NA - Nord America 439
AS - Asia 147
SA - Sud America 8
OC - Oceania 1
Totale 1.138
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 435
RU - Federazione Russa 182
IT - Italia 137
SG - Singapore 87
SE - Svezia 58
IE - Irlanda 43
FI - Finlandia 38
TR - Turchia 37
GB - Regno Unito 31
FR - Francia 19
CN - Cina 13
DE - Germania 13
NL - Olanda 12
BR - Brasile 6
PH - Filippine 5
CA - Canada 4
PT - Portogallo 4
IN - India 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AT - Austria 1
AU - Australia 1
BE - Belgio 1
CL - Cile 1
CZ - Repubblica Ceca 1
HK - Hong Kong 1
LU - Lussemburgo 1
PE - Perù 1
PK - Pakistan 1
PL - Polonia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
Totale 1.138
Città #
Moscow 83
Ashburn 67
Dublin 43
Helsinki 38
Cedar Knolls 34
Boardman 33
New York 30
Singapore 28
Milan 23
Los Angeles 21
Washington 16
London 14
Rome 11
Carugate 7
Pavia 7
Catania 6
Naples 6
São Leopoldo 6
Aprilia 5
Beijing 5
Brescia 5
Chandler 5
Chiswick 4
Bibbiena 3
Cantù 3
Elk Grove Village 3
Islington 3
L’Aquila 3
Melzo 3
Old Town 3
Palermo 3
San Maurizio d'Opaglio 3
Amsterdam 2
Atlanta 2
Birmingham 2
Bonate Sopra 2
Buccinasco 2
Chemnitz 2
Chicago 2
Florence 2
Funchal 2
Hildesheim 2
Kalyani 2
Loano 2
Magnago 2
Montreal 2
Naga 2
Novate Milanese 2
Paranaque City 2
Prescot 2
Presezzo 2
Rozzano 2
Santa Clara 2
Santa Giustina 2
Tire 2
Turin 2
Vijfhuizen 2
Bratislava 1
Bresso 1
Brussels 1
Changsha 1
Chengdu 1
Cheyenne 1
Des Moines 1
Dubai 1
Guangzhou 1
Gujranwala 1
Hong Kong 1
Hounslow 1
Leduc 1
Lima 1
Lisbon 1
Luxembourg 1
Manila 1
Miami Beach 1
Monza 1
Nerviano 1
New Bedfont 1
Nuremberg 1
Parma 1
Porto 1
Prague 1
Pucon 1
Rho 1
San Francisco 1
Santo Stefano Ticino 1
Secaucus 1
St Louis 1
Stockholm 1
Sydney 1
Terrebonne 1
Vignola 1
Villiers-sur-Marne 1
Warsaw 1
Totale 611
Nome #
THE COPARENTING RELATIONSHIP SCALE: THE FIRST CONTRIBUTION TO THE VALIDATION OF THE MEASURE IN ITALIAN MOTHERS AND FATHERS 46
Rappresentare, riflettere, trasformare: il ruolo della mentalizzazione nel contesto scolastico. Primi sviluppi in Italia del progetto TiM (Thoughts in Mind) per sostenere lo sviluppo delle abilità di mentalizzazione nei bambini della scuola primaria 45
Attachment representation, mentalization and cognitive emotion regulation strategies at school 38
Una giustificazione sbagliata è un buon argomento? Teoria della mente e argomentazione nel contesto sperimentale 35
null 34
Learning to wait, be altruistic and fair: a training in economic education in primary school 33
ECONOMIC AND FINANCIAL PLANNING IN SCHOOLS: REFLECTIONS AND PRACTICAL PROPOSALS 32
Body Aesthetic Preference in Preschoolers and Attraction to Canons Violation: An Exploratory Study 32
Emozioni, benessere, didattica a distanza: uno sguardo dagli studenti con DSA e PCI. 31
KIT INCLUDI. Proposte per una didattica inclusiva della lingua inglese nella Scuola Secondaria 31
Supporting Children’s Second-order Recursive Thinking and Advanced ToM Abilities: A Training Study 31
Lo sviluppo delle competenze sociali e l'educazione economica e finanziaria: spunti di riflessione per nuovi programmi di intervento 29
Non tutte le diagnosi vengono per nuocere: un confronto sulla percezione di benessere, engagement e clima scolastico tra studenti con difficoltà di apprendimento senza una diagnosi e studenti con Disturbi Specifici dell'Apprendimento. 29
Come promuovere la Teoria della Mente in età prescolare e scolare? Interventi educativi per la comprensione della falsa credenza e il pensiero ricorsivo. 28
The promotion of second-order false belief understanding in children aged 7/8. 28
Learning to wait and be altruistic: Testing a conversational training in economic education for primary school children 28
Promoting Mentalizing in Pupils by Acting on Teachers: Preliminary Italian Evidence of the "Thought in Mind" Project 28
Mind-mindedness e funzione riflessiva: alcune riflessioni e uno strumento 27
Enhancing advanced Theory of Mind skills in primary school: A training study with 7- to 8-year-olds 27
Non sono solo parole… La cognizione sociale nei bambini con Disprassia Verbale Evolutiva, Disturbo Fonetico Fonologico e Disturbo Espressivo del Linguaggio. 27
Educazione economica e finanziaria: proposte dalla psicologia dello sviluppo e dell’educazione 26
Imparare ad assumere il punto di vista epistemico dell’altro: uno studio di training sulla falsa credenza di II ordine 26
Potenziare la ToM: un intervento nei bambini di 7 anni 25
Experiences and results of the Resilience Programme for primary school teachers in Italy 25
Telerehabilitation and Wellbeing Experience in Children with Special Needs during the COVID-19 Pandemic 23
Does a good argument make a good answer? Argumentative reconstruction of children's justifications in a second order false belief task 23
Well-being in secondary school students: a comparison between specific learning disorder and difficulties 22
I Disturbi Specifici di Apprendimento e l’Apprendimento di una Lingua Straniera 22
Training di educazione economica: le narrazioni come strumento di lavoro in classe 22
Exploring the Relation between Maternal Mind-Mindedness and Children's Symbolic Play: A Longitudinal Study from 6 to 18 months 21
Measuring the need for cognition: Structural analysis and measurement of invariance of the short version of the Need for Cognition Scale in Italian adolescents 21
Decision making as a complex psychological process 21
La crisi economica e finanziaria: rappresentazioni di adolescenti e giovani adulti 21
Comparison on Well-Being, Engagement and Perceived School Climate in Secondary School Students with Learning Difficulties and Specific Learning Disorders: An Exploratory Study 21
Prospective thinking and decision making in primary school age children 20
IO INSEGNO A CASA, IO IMPARO A CASA, IO RESTO A CASA: L’IMPATTO EMOTIVO DELLA DIDATTICA A DISTANZA AI TEMPI DEL COVID-19 20
L’ambiente mondo: l’applicazione mobile VR 20
Crisi economica: quali percezioni, quali conseguenze 20
Adolescents’ and young adults' naïve understandings of the economic crisis 19
An Online Tool to Assess Sentence Comprehension in Teenagers at Risk for School Exclusion: Evidence From L2 Italian Students 19
La rappresentazione della crisi economica negli studenti di II e IV superiore: analfabetismo e/o ostacoli cognitivi? 18
Prospettive e Nuove Sfide della Psicologia dello Sviluppo tra Ricerca e Azione. 17
The impact of teaching environment on teachers’ emotional experience during the Covid-19 pandemic. 17
THE IMPACT OF SCHOOL CLIMATE ON WELL-BEING EXPERIENCE AND SCHOOL ENGAGEMENT: A STUDY WITH HIGH- SCHOOL STUDENTS 13
Tell Me a Story: Socio-Emotional Functioning, Well-Being and Problematic Smartphone Use in Adolescents With Specific Learning Disabilities 12
La sensibilità alla fairness come dimensione dello sviluppo morale 12
Assessing children’s perceptions of the co-parenting relationship: preliminary validity of an adapted version of the co-parenting relationship scale 8
Learning and Well-Being in Multilingual Adolescents with Italian as L2: A Comparison with Monolingual Peers with and without a Learning Disorder 8
Reframing developmental dyslexia and bilingualism: An overview to enhance strengths and advantages 8
Inter-relations between mind-mindedness, maternal communicative style in the context of attachment distress, and infant–mother attachment security 6
Totale 1.195
Categoria #
all - tutte 14.764
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 14.764


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2022/2023356 0 0 0 0 47 75 38 42 90 8 40 16
2023/2024471 45 32 47 42 57 83 8 23 8 22 19 85
2024/2025368 35 26 11 7 57 212 20 0 0 0 0 0
Totale 1.195