LOMBARDI, ELISABETTA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.093
NA - Nord America 554
AS - Asia 243
SA - Sud America 8
OC - Oceania 1
Totale 2.899
Nazione #
RU - Federazione Russa 1.617
US - Stati Uniti d'America 549
IT - Italia 211
SG - Singapore 170
SE - Svezia 58
GB - Regno Unito 46
IE - Irlanda 43
FI - Finlandia 38
TR - Turchia 37
FR - Francia 35
DE - Germania 20
CN - Cina 13
NL - Olanda 12
PH - Filippine 10
HK - Hong Kong 8
BR - Brasile 6
CA - Canada 4
PT - Portogallo 4
EE - Estonia 2
IN - India 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AT - Austria 1
AU - Australia 1
BE - Belgio 1
CL - Cile 1
CZ - Repubblica Ceca 1
ID - Indonesia 1
LU - Lussemburgo 1
MX - Messico 1
PE - Perù 1
PK - Pakistan 1
PL - Polonia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
UA - Ucraina 1
Totale 2.899
Città #
Moscow 156
Ashburn 67
The Dalles 57
Chicago 51
Dublin 43
Rome 39
Helsinki 38
Milan 37
Cedar Knolls 34
Boardman 33
New York 30
Singapore 30
Los Angeles 23
Washington 16
Portsmouth 15
London 14
Lauterbourg 13
Yubileyny 13
Assago 10
Hong Kong 8
Carugate 7
Pavia 7
Catania 6
Naples 6
São Leopoldo 6
Aprilia 5
Beijing 5
Brescia 5
Chandler 5
Santa Rosa 5
Chiswick 4
Düsseldorf 4
Bibbiena 3
Cantù 3
Elk Grove Village 3
Florence 3
Islington 3
L’Aquila 3
Melzo 3
Old Town 3
Palermo 3
Partinico 3
San Maurizio d'Opaglio 3
Amsterdam 2
Atlanta 2
Bari 2
Birmingham 2
Bonate Sopra 2
Buccinasco 2
Chemnitz 2
Fisciano 2
Funchal 2
Hildesheim 2
Kalyani 2
Loano 2
Magnago 2
Montreal 2
Naga 2
Novate Milanese 2
Paranaque City 2
Pollenza 2
Prescot 2
Presezzo 2
Roasio 2
Roncadelle 2
Rozzano 2
Santa Clara 2
Santa Giustina 2
Tire 2
Turin 2
Verona 2
Vijfhuizen 2
Bratislava 1
Bresso 1
Brussels 1
Changsha 1
Chengdu 1
Cheyenne 1
Cremona 1
Des Moines 1
Dubai 1
Guangzhou 1
Gujranwala 1
Hounslow 1
Leduc 1
Lima 1
Lisbon 1
Luxembourg 1
Manila 1
Mexico City 1
Miami Beach 1
Monza 1
Nerviano 1
New Bedfont 1
Nuremberg 1
Parma 1
Porto 1
Prague 1
Pucon 1
Rho 1
Totale 911
Nome #
Rappresentare, riflettere, trasformare: il ruolo della mentalizzazione nel contesto scolastico. Primi sviluppi in Italia del progetto TiM (Thoughts in Mind) per sostenere lo sviluppo delle abilità di mentalizzazione nei bambini della scuola primaria 96
THE COPARENTING RELATIONSHIP SCALE: THE FIRST CONTRIBUTION TO THE VALIDATION OF THE MEASURE IN ITALIAN MOTHERS AND FATHERS 87
Learning to wait, be altruistic and fair: a training in economic education in primary school 76
Attachment representation, mentalization and cognitive emotion regulation strategies at school 75
Supporting Children’s Second-order Recursive Thinking and Advanced ToM Abilities: A Training Study 70
Promoting Mentalizing in Pupils by Acting on Teachers: Preliminary Italian Evidence of the "Thought in Mind" Project 69
ECONOMIC AND FINANCIAL PLANNING IN SCHOOLS: REFLECTIONS AND PRACTICAL PROPOSALS 68
Learning to wait and be altruistic: Testing a conversational training in economic education for primary school children 68
Body Aesthetic Preference in Preschoolers and Attraction to Canons Violation: An Exploratory Study 68
Una giustificazione sbagliata è un buon argomento? Teoria della mente e argomentazione nel contesto sperimentale 67
KIT INCLUDI. Proposte per una didattica inclusiva della lingua inglese nella Scuola Secondaria 66
Lo sviluppo delle competenze sociali e l'educazione economica e finanziaria: spunti di riflessione per nuovi programmi di intervento 66
Educazione economica e finanziaria: proposte dalla psicologia dello sviluppo e dell’educazione 65
Come promuovere la Teoria della Mente in età prescolare e scolare? Interventi educativi per la comprensione della falsa credenza e il pensiero ricorsivo. 64
Training di educazione economica: le narrazioni come strumento di lavoro in classe 64
Emozioni, benessere, didattica a distanza: uno sguardo dagli studenti con DSA e PCI. 63
The promotion of second-order false belief understanding in children aged 7/8. 63
Enhancing advanced Theory of Mind skills in primary school: A training study with 7- to 8-year-olds 62
Crisi economica: quali percezioni, quali conseguenze 62
Adolescents’ and young adults' naïve understandings of the economic crisis 61
Decision making as a complex psychological process 61
Imparare ad assumere il punto di vista epistemico dell’altro: uno studio di training sulla falsa credenza di II ordine 61
Non tutte le diagnosi vengono per nuocere: un confronto sulla percezione di benessere, engagement e clima scolastico tra studenti con difficoltà di apprendimento senza una diagnosi e studenti con Disturbi Specifici dell'Apprendimento. 61
Non sono solo parole… La cognizione sociale nei bambini con Disprassia Verbale Evolutiva, Disturbo Fonetico Fonologico e Disturbo Espressivo del Linguaggio. 61
Does a good argument make a good answer? Argumentative reconstruction of children's justifications in a second order false belief task 61
Exploring the Relation between Maternal Mind-Mindedness and Children's Symbolic Play: A Longitudinal Study from 6 to 18 months 60
Comparison on Well-Being, Engagement and Perceived School Climate in Secondary School Students with Learning Difficulties and Specific Learning Disorders: An Exploratory Study 60
Telerehabilitation and Wellbeing Experience in Children with Special Needs during the COVID-19 Pandemic 60
Experiences and results of the Resilience Programme for primary school teachers in Italy 60
Mind-mindedness e funzione riflessiva: alcune riflessioni e uno strumento 56
Prospective thinking and decision making in primary school age children 56
Potenziare la ToM: un intervento nei bambini di 7 anni 56
Measuring the need for cognition: Structural analysis and measurement of invariance of the short version of the Need for Cognition Scale in Italian adolescents 55
La crisi economica e finanziaria: rappresentazioni di adolescenti e giovani adulti 55
An Online Tool to Assess Sentence Comprehension in Teenagers at Risk for School Exclusion: Evidence From L2 Italian Students 55
IO INSEGNO A CASA, IO IMPARO A CASA, IO RESTO A CASA: L’IMPATTO EMOTIVO DELLA DIDATTICA A DISTANZA AI TEMPI DEL COVID-19 54
I Disturbi Specifici di Apprendimento e l’Apprendimento di una Lingua Straniera 52
Assessing children’s perceptions of the co-parenting relationship: preliminary validity of an adapted version of the co-parenting relationship scale 51
Prospettive e Nuove Sfide della Psicologia dello Sviluppo tra Ricerca e Azione. 51
Well-being in secondary school students: a comparison between specific learning disorder and difficulties 50
La rappresentazione della crisi economica negli studenti di II e IV superiore: analfabetismo e/o ostacoli cognitivi? 47
L’ambiente mondo: l’applicazione mobile VR 46
The impact of teaching environment on teachers’ emotional experience during the Covid-19 pandemic. 44
THE IMPACT OF SCHOOL CLIMATE ON WELL-BEING EXPERIENCE AND SCHOOL ENGAGEMENT: A STUDY WITH HIGH- SCHOOL STUDENTS 43
Tell Me a Story: Socio-Emotional Functioning, Well-Being and Problematic Smartphone Use in Adolescents With Specific Learning Disabilities 40
Reframing developmental dyslexia and bilingualism: An overview to enhance strengths and advantages 40
La sensibilità alla fairness come dimensione dello sviluppo morale 40
Inter-relations between mind-mindedness, maternal communicative style in the context of attachment distress, and infant–mother attachment security 37
Learning and Well-Being in Multilingual Adolescents with Italian as L2: A Comparison with Monolingual Peers with and without a Learning Disorder 36
null 34
Supporting mentalizing in primary school children: the effects of thoughts in mind project for children (TiM-C) on metacognition, emotion regulation and theory of mind 33
Totale 2.956
Categoria #
all - tutte 19.246
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 19.246


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2022/2023356 0 0 0 0 47 75 38 42 90 8 40 16
2023/2024471 45 32 47 42 57 83 8 23 8 22 19 85
2024/20252.129 35 26 11 7 57 212 1.203 401 146 31 0 0
Totale 2.956