LOMBARDI, ELISABETTA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 363
EU - Europa 255
AS - Asia 50
SA - Sud America 7
OC - Oceania 1
Totale 676
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 359
IT - Italia 82
SE - Svezia 57
IE - Irlanda 43
SG - Singapore 42
FI - Finlandia 28
GB - Regno Unito 28
DE - Germania 9
BR - Brasile 6
CA - Canada 4
NL - Olanda 4
CN - Cina 3
PT - Portogallo 3
IN - India 2
TR - Turchia 2
AU - Australia 1
BE - Belgio 1
CL - Cile 1
PK - Pakistan 1
Totale 676
Città #
Ashburn 67
Dublin 43
Cedar Knolls 34
New York 30
Helsinki 28
Milan 16
Washington 16
London 13
Rome 8
Carugate 7
Pavia 7
São Leopoldo 6
Aprilia 5
Chandler 5
Chiswick 4
Beijing 3
Bibbiena 3
Islington 3
L’Aquila 3
Naples 3
Old Town 3
San Maurizio d'Opaglio 3
Amsterdam 2
Atlanta 2
Bonate Sopra 2
Buccinasco 2
Catania 2
Chemnitz 2
Chicago 2
Florence 2
Funchal 2
Hildesheim 2
Kalyani 2
Los Angeles 2
Montreal 2
Palermo 2
Prescot 2
Rozzano 2
Santa Giustina 2
Tire 2
Vijfhuizen 2
Brussels 1
Cheyenne 1
Des Moines 1
Gujranwala 1
Hounslow 1
Leduc 1
Miami Beach 1
Monza 1
New Bedfont 1
Parma 1
Porto 1
Pucon 1
Rho 1
Santo Stefano Ticino 1
Sydney 1
Terrebonne 1
Totale 364
Nome #
THE COPARENTING RELATIONSHIP SCALE: THE FIRST CONTRIBUTION TO THE VALIDATION OF THE MEASURE IN ITALIAN MOTHERS AND FATHERS 33
Emozioni, benessere, didattica a distanza: uno sguardo dagli studenti con DSA e PCI. 25
Attachment representation, mentalization and cognitive emotion regulation strategies at school 25
Una giustificazione sbagliata è un buon argomento? Teoria della mente e argomentazione nel contesto sperimentale 25
Lo sviluppo delle competenze sociali e l'educazione economica e finanziaria: spunti di riflessione per nuovi programmi di intervento 23
Supporting mentalizing in primary school children: the effects of thoughts in mind project for children (TiM-C) on metacognition, emotion regulation and theory of mind 22
Supporting Children’s Second-order Recursive Thinking and Advanced ToM Abilities: A Training Study 21
Non tutte le diagnosi vengono per nuocere: un confronto sulla percezione di benessere, engagement e clima scolastico tra studenti con difficoltà di apprendimento senza una diagnosi e studenti con Disturbi Specifici dell'Apprendimento. 21
KIT INCLUDI. Proposte per una didattica inclusiva della lingua inglese nella Scuola Secondaria 20
Rappresentare, riflettere, trasformare: il ruolo della mentalizzazione nel contesto scolastico. Primi sviluppi in Italia del progetto TiM (Thoughts in Mind) per sostenere lo sviluppo delle abilità di mentalizzazione nei bambini della scuola primaria 19
Promoting Mentalizing in Pupils by Acting on Teachers: Preliminary Italian Evidence of the "Thought in Mind" Project 19
Learning to wait, be altruistic and fair: a training in economic education in primary school 18
Come promuovere la Teoria della Mente in età prescolare e scolare? Interventi educativi per la comprensione della falsa credenza e il pensiero ricorsivo. 17
Educazione economica e finanziaria: proposte dalla psicologia dello sviluppo e dell’educazione 17
Enhancing advanced Theory of Mind skills in primary school: A training study with 7- to 8-year-olds 17
The promotion of second-order false belief understanding in children aged 7/8. 17
Telerehabilitation and Wellbeing Experience in Children with Special Needs during the COVID-19 Pandemic 17
Body Aesthetic Preference in Preschoolers and Attraction to Canons Violation: An Exploratory Study 17
Non sono solo parole… La cognizione sociale nei bambini con Disprassia Verbale Evolutiva, Disturbo Fonetico Fonologico e Disturbo Espressivo del Linguaggio. 17
Measuring the need for cognition: Structural analysis and measurement of invariance of the short version of the Need for Cognition Scale in Italian adolescents 16
Well-being in secondary school students: a comparison between specific learning disorder and difficulties 16
ECONOMIC AND FINANCIAL PLANNING IN SCHOOLS: REFLECTIONS AND PRACTICAL PROPOSALS 16
Does a good argument make a good answer? Argumentative reconstruction of children's justifications in a second order false belief task 16
L’ambiente mondo: l’applicazione mobile VR 15
Learning to wait and be altruistic: Testing a conversational training in economic education for primary school children 15
Training di educazione economica: le narrazioni come strumento di lavoro in classe 15
I Disturbi Specifici di Apprendimento e l’Apprendimento di una Lingua Straniera 14
Experiences and results of the Resilience Programme for primary school teachers in Italy 14
Prospettive e Nuove Sfide della Psicologia dello Sviluppo tra Ricerca e Azione. 13
Decision making as a complex psychological process 13
Exploring the Relation between Maternal Mind-Mindedness and Children's Symbolic Play: A Longitudinal Study from 6 to 18 months 12
La crisi economica e finanziaria: rappresentazioni di adolescenti e giovani adulti 12
Prospective thinking and decision making in primary school age children 12
An Online Tool to Assess Sentence Comprehension in Teenagers at Risk for School Exclusion: Evidence From L2 Italian Students 12
The impact of teaching environment on teachers’ emotional experience during the Covid-19 pandemic. 12
La rappresentazione della crisi economica negli studenti di II e IV superiore: analfabetismo e/o ostacoli cognitivi? 12
Comparison on Well-Being, Engagement and Perceived School Climate in Secondary School Students with Learning Difficulties and Specific Learning Disorders: An Exploratory Study 12
Potenziare la ToM: un intervento nei bambini di 7 anni 12
Adolescents’ and young adults' naïve understandings of the economic crisis 11
IO INSEGNO A CASA, IO IMPARO A CASA, IO RESTO A CASA: L’IMPATTO EMOTIVO DELLA DIDATTICA A DISTANZA AI TEMPI DEL COVID-19 11
Crisi economica: quali percezioni, quali conseguenze 11
Imparare ad assumere il punto di vista epistemico dell’altro: uno studio di training sulla falsa credenza di II ordine 10
THE IMPACT OF SCHOOL CLIMATE ON WELL-BEING EXPERIENCE AND SCHOOL ENGAGEMENT: A STUDY WITH HIGH- SCHOOL STUDENTS 8
Mind-mindedness e funzione riflessiva: alcune riflessioni e uno strumento 7
Tell Me a Story: Socio-Emotional Functioning, Well-Being and Problematic Smartphone Use in Adolescents With Specific Learning Disabilities 7
La sensibilità alla fairness come dimensione dello sviluppo morale 7
Learning and Well-Being in Multilingual Adolescents with Italian as L2: A Comparison with Monolingual Peers with and without a Learning Disorder 2
Totale 723
Categoria #
all - tutte 9.448
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 9.448


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2022/2023356 0 0 0 0 47 75 38 42 90 8 40 16
2023/2024367 45 32 47 42 57 83 8 23 8 22 0 0
Totale 723